11 Nisan 2009 Cumartesi

PASTACILIĞI MESLEK EDİNMEK İSTEYENLERE BENDEN TAVSİYELER


Uzun zamandır bu konuyla ilgili birşeyler yazmak istiyordum. Özel siparişle pasta yapmayı düşünenler varsa sanırım yaralı olacak. Kendi yaşadıklarımı sizlerle paylaşmak istedim.

Bir zamanlar takı yapmak çok modaydı, amatör veya profesyonel takı yapan bir çok arkadaşım vardı. Şimdiyse sanırım moda, butik pastalar hazırlayıp profesyonel pastanelere rakip olmak:)

Öncelikle belirtmeliyim ki sipariş üzerine pasta yapmayı düşünüyorsanız bunlar sizde olmalı sabır, vakit, maliyet ve el beceresi. Öncelikle sabır ve vakit yazdım çünkü bazen bir pastayı hazırlamak 2-3 gününüzü hatta benim gibi şu anda maket düğün pastaları hazırlıyorsanız haftanızı alabiliyor. Bazen üst üste büyük sipariş gelirse uykusuz gecelere hazır olmalısınız. Gündüzleri yardımcılarınız olabilir ama yetişmedimi geceleri yalnızsınız. Pastayı yapmadan önce eğer ilk defa yaptığım bir modelse hayalimde canlandırıyorum ancak yapım aşamasına gelindiğinde hiç aklıma gelmeyen terslikler çıkabiliyor. Bazense malzeme bitiyor, yetmiyor tekrar tekrar aynı şeyleri yapmak zorunda kalabiliyorsunuz. Buda gerçekten sabır istiyor eğer aceleci ve sıkılgansanız hiç bulaşmayın derim:)

Maliyet konusunda ise öncelikle pasta yapımı konusunda bir kurs almanızı tavsiye ederim. İnternette bu konu hakkında gerçekten bol bol bilgi var ancak bir kursa giderek işin inceliklerini öğrenmek gerekli. Ben kurslardan önce haftalarca bilgisayarın başında yattım ne kadar kaynak varsa inceledim. Kursa gittiğimde çoğu şeyi biliyordum ancak bir kaç küçük bilgi bile çok faydalı olabiliyor. Kursların ücretleri ne yazık ki biraz pahalı, tabi kursa gitmekle kalmıyor esas pasta yapımı için gerekli malzemeler kalıplar, kopatlar, şekillendiriciler vs. ciddi para tutuyor. Bir işletmeci olarak öncelikle bunun için bir bütçe ayırmanızı öneririm.

El becerisi konusunda ise aslında ben herkezin öyle yada böyle güzel figürler çıkarabileceğini düşünüyorum sanırım önemli olan hayal gücü ve pastanın tasarımını doğru bir şekilde yapmak. İnternette binlerce hayran olabileceğiniz pasta modeli bulabilirsiniz. Ancak ben artık bakmıyorum çünkü insan çok karıştırınca oradaki modellere kayıyor ve kendi tasarımlarından uzaklaşıyor.

Sonuç olarak pasta yapmak benim için dünyanın en zevkli işi, herşeyi unutyorum onunla uğraşırken. Pastayı hazırlarken ertesi gün teslim ettiğimde alacağım tepkinin heyecanıda ayrı tabi. Teslim ettikten sonra müşterinizden aldığınız memnuniyet bence herşeye deyiyor. İnsan bütün yorgunluğunu unutuyor açıkcası.

Aklıma gelenleri şimdilik yazdım eğer kafanıza takılan sorular olursa çekinmeden bana iletebilirsiniz. Hepinize başarılı pastcılık hayatı diliyorum:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
free counters